Träning, manlig fåfänga och Göteborg

Idag sprang jag första utomhuspasset! 6 km runt kanalen i Malmö på 36 minuter. Lite väl kallt tycker jag fortfarande det är. Jag håller mina stadiga 6 min/km. Första 2 km gick nästan i 5:30 min/km. Lite för fort. Dock är mitt mål 5 min/km, hoppas på att komma dit till sommaren. Det har ju gått sådär med träningen den sista tiden. Men det har lugnat ner sig på jobbet nu och samtidigt så jobbar jag på att skärpa mig med maten. Har varit lite slarvig den sista tiden :-) Egentligen handlar det mesta om att ha en sjukt bra disciplin. Ska försöka ha det nu. Wish me luck!

För övrigt så har jag testat Recipe for Mens: Clear Shaving Gel igen. Det var en favorit förut när jag rakade mig med Mach3. Dock så har jag upptäckt att den inte alls fungerar lika bra med min enkelbladshyvel. Då är rakborste och raktvål mycket bättre. Funderar lite på att investera i en ny hyvel. Antingen en Merkur Futur 700 eller en Merkur Slant Bar. Den förstnämnda har egenskapen att man kan ställa vinkeln på bladet. Den sistnämnda har låst bladvinkel men är konstruerad så att bladet sitter "snett". Detta göra att rakbladet skivar av skägget istället för att "hugga" av. Inget för nybörjaren då risken att skära sig ökar. Jag vet inte vilken jag vill ha...måste kanske besöka Gents i Helsingborg och diskutera lite :-) Har också upptäckt en ny doft, Dsquared2 HeWood Silver Wind Wood, riktigt trevlig och bättre än standarddoften Dsquared2 HeWood, som jag har nu. Kanske något att köpa på nästa utlandsresa!

I helgen var jag och Eleonore på bussresa till Göteborg. Vi åkte med Bus4You tidigt på lördagsmorgonen från Malmö för att ankomma Göteborg ca 11.00. Bus4You rekommenderas! Riktigt sköna säten! I Göteborg gick vi på TUR-mässan. TUR-mässan är en riktigt stor resemässa för den som inte vet. Vi fick inspiration till många resor. Länge var New York ett drömdestination för mig, men när jag väl varit där så visste jag inte längre var min nästa drömdestination skulle bli, det blev liksom lite tomt. Det visade sig dock att det skulle bli Galapagos, men det blev jag först varse under resans gång. Mitt livs häftigaste resa! Värd varenda krona! Nu har jag dock större koll på var jag helst vill åka. Skillnaden nu är att jag har för många drömdestinationer :-) Så här kommer mina drömdestinationer med en viss inbördes ordning; Antarktis, Påskön, Japan (kanske inte just nu dock), Afrika, Vietnam, Taiwan och förmodligen många många fler :-)
Senare på kvällen så var vi ute och åt på Farellis i Göteborg. Jag åt Carpaccio till förrätt och en grönmögelostgratinerad oxfilé till huvudrätt. Riktigt smaskigt! Vi bodde på Mornington hotel, hyggligt hotell, dock inget märkvärdigt. Hemresan gick med buss också, dock med GoByBus, inte lika trevliga säten som Bus4You, men det funkade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0