Rakning

Ja det var ju ett tag sen jag skrev om rakning, så det är väl dags igen ;) Jag har köpt mig en Merkur slant bar. Alltså en vanlig rakhyvel, men att bladet är vinklat. Detta gör den något farlig att använda, men ack så bra det blir om man är försiktig. Riktigt nöjd med den, mycket skonsammare mot min känsliga hud. Sen har jag också investerat i rakkräm istället för raktvål. Doftar mycket maskulint och trevligt. Skummet blir mycket bättre än med den tvål jag använt tidigare. Har bara hunnit använda den en gång, men det är lovande! Och idag beställde vi rakblad på jobbet. Det blev en nätt beställning på 200st blad, behöver nog inte köpa mer på ett tag. Snittpris 2kr/st.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Delar din uppfattning. Slanten är grym! Och rakkräm är enligt mitttycke snäppet skonsamare mot huden.

Kul blogg för övrigt!

2014-02-15 @ 23:03:18
URL: http://www.sliqhaq.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0