Sveriges Ingenjörer

Äntligen har jag var på ett vettigt jobbsökarseminarie! Idag var jag på ett seminarie som Sveriges Ingenjörer tillhandahåller gratis till deras medlemmar. Där fanns endast högutbildade och nivån jämfört med AMS går inte ens att jämföra. Här fanns chefer, entreprenörer, doktorander, forskare och så lilla jag ;-) Seminariet gav kanske inte så många konkreta idéer, men det var ändå intressant att träffa andra högutbildade med x antal års erfarenhet som också sökte jobb, även om inte alla var arbetssökande. Lite skrämmande samtidigt att få veta att det finns högutbildade med lång erfarenhet som konkurrerar med mig om jobb. Fick dock reda på att de stött på problemet med att vara för gammal samt att vara överkvalificerad. De problemen har inte jag, än så länge ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0