ArchLinux

Ja, jag har som sagt installerat Arch Linux härom veckan. Det tuffar på bra. Än så länge funkar det mesta, även om det tar tid att lära sig allt. Det enda som jag behöver i Linux nu är ett bra verktyg för att hantera bilder och foton i .RAW-format. Jag har installerat digiKam och hoppas på att det är bra. Jag gillar Linux. Det är stabilt och snabbt, men jag tycker fortfarande det hänger efter lite på desktop-sidan, alltså det grafiska. Men Linux har iaf gjort enorma framsteg de senaste åren.
Det vore roligt att köra Linux en längre tid för att kunna jämföra det bättre med Windows. Det är ju lite fusk att jämföra Linux och Windows när jag har typ 15 års erfarenhet av Windows och mindre än ett års sammanlagd erfarenhet av Linux.

På jobbet går det bra! Nästa vecka kommer alla tillbaka från semestern, så då blir det lite mer fart. Det ska bli roligt. Jag lär även få veta snart om jag får fortsatt anställning. Det ska bli spännande!

Förresten, vet ni att min okända idol Patrick Swayze har cancer i bukspottskörteln? Tydligen har han blivit riktigt dålig nu. Och vad jag sett på bilder så verkar han långt ifrån frisk. Jävla skit det där med cancer! Min andra okända idol, Michael J Fox har parkinsons. Rekommenderar för övrigt hans memorarer! Läser just nu hans andra bok, som dock endast finns på engelska nu.

För övrigt så har gamla A-ha släppt ett nytt album. Ni vet dom hade en hit med 'Take on me'. A-ha har för övrigt andra bra låter förutom den. Här har ni en ny låt från det nya albumet:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0