Long time no blogg

Länge sen jag bloggade. Försöker fundera ut varför. Har jag haft mycket att göra? Kanske, jag har ju guldfiskminne...Var ju bara träning en gång förra veckan, i måndags. Var nog tur det, för jag hade grym träningsvärk i rygg och baksida lår :-) Helgen var dock trevlig med en tripp till Mellbystrand. I vanliga ordning bjöds det på god mat, god dryck och gott sällskap, man tackar så mycket. Eleonore och jag tog även en promenad längs stranden och fotade lite. Ska lägga upp bilder vid tillfälle.

Idag är det åter till exjobbet. Vi har haft god utveckling, men nu måste vi börja speca lite på protokollet. Vi har diskuterat det och det är svårt. SMS har ju som de flesta vet, en begränsning på storleken. Förvisso stödjer standarden upp till 255 konkatenerade(ihopslagna) SMS, men riktigt så långa SMS vill man nog inte skicka. Hur som helst blir det nog en kompromiss. SMS är nog inte förstahandsvalet när man vill skicka känslig information.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0