I shave like a real man ;-)

Den 25 april 2008 rakade jag mig första gången med en enbladshyvel. Det var en intressant upplevelse. De första gångerna liknade jag något som kan ha setts ur en skräckfilm, dvs jag fick många små små skärsår. Och det blev inte helt babylent heller som jag ville ha.
Nu, ca 5 månader efter första gången, måste jag säga att jag börjar få in snitsen med hyveln. Visst, det tar tid att raka sig, men det blir riktigt fint, och nu för tiden är det sällan jag får skärsår. Dessutom håller bladen väldigt länge. Jag köpte 20 blad då och nu har jag 4 kvar. Nu rakar jag mig inte varje dag, men i alla fall ett par gånger i veckan. De håller längre än de gamla Mach3-bladen, sen så är de ju mycket billigare! 49kr för 10st. Hur som helst så rekommenderar jag starkt att använda enbladshyvel och gärna tillsammans med en ordentlig rakborste. Det finns bara ett coolare sätt att raka sig på och det är med rakkniv eller som det kallas på engelska, 'cut throat razor' :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0