Vila i fred Bertil

Det var ju väntat, men det är aldrig roligt att få besked att någon gått bort. Idag gick min käre vän och vice värd Bertil bort, 83 år gammal. Han var en trevlig och skojfrisk man, väldigt ungdomlig i sinnet trots sin höga ålder, sånt uppskattar jag. Jag lärde känna honom för ca 1,5 år sen när jag anmälde mig som frivillig allt-i-allo i bostadsrättsföreningen. Ett beslut jag inte ångrar en sekund. Tidiga lördagsmorgnar har vi arbetat i gården, klippt häckar och donat. Efteråt har vi suttit ner en stund, druckit öl, ätit korv och pratat om allt mellan himmel och jord. De tidiga lördagarmorgnarna kommer förvisso fortsätta men utan Bertil, och det är precis det som han önskade.

Vila i fred Bertil...

Kommentarer
Postat av: Malin o Robert

Beklagar sorgen Torbjörn. Det måste kännas tomt utan honom. Du och Bertil hade ju en så speciell kontakt, och ni kunde ju prata om allt mellan himmel och jord. Du får behålla honom som ett väldigt gott minne i ditt hjärta! Malin o Robert.

2008-11-25 @ 12:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0