Är CD retro?

Sitter och lyssnar på CD och pluggar. Kunde inte släppa tanken att det känns lite retro...börjar man bli gammal eller vadå? Nu för tiden så lyssnar jag mest på MP3, antingen via datorn eller via MP3-spelare. Det är så mycket enklare att ha tillgång till ett helt bibliotek via ett enda musklick. Att byta CD är bökigt(eller hur, skitjobbigt, hur slöa har vi inte blivit?), precis som LP var en gång i tiden. Jag har tyvärr ingen LP-spelare, men jag lär nog köpa en i framtiden om inte LP helt dör ut. Det är charmigt med LP :-)

Det plattor som rullat i cd-spelaren idag är:

Dire Straits - On every street
Eric Johnson - Ah via musicom
Gary Moore - Wild frontier
Sarah Brightman - Fly

Förresten så tror jag att jag har löst en del av mitt projekt i numerisk analys! Ska kolla med Emir senare om våra värden stämmer överens. Man vet ju inte om man har rätt, men har båda samma värden ökar sannolikheten.

Kommentarer
Postat av: MissEllie

KLart du har rätt hjärtat :)

PUSS

2008-05-06 @ 17:14:07
URL: http://missellie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0