Snart nyår!

Idag är det en vecka sen jag lämnade skåneland för närke. Tiden har gått ruskigt fort, fattar det knappt. På tisdag åker jag nedåt igen. Nyår kommer alltså att firas i Malmö. Första gången faktiskt! Det ska bli trevligt. Det blir första nyåret tillsammans med Eleonore.

Julen har varit trevlig med god mat (kanske för mycket...inget ovanligt, det händer varje år). Har fått en del presenter (har tydligen varit snäll i år igen) och gett en del presenter (finns ju andra som är snälla också).

För den som inte visste så är jag inte speciellt troende (läs ateist)...under julen har jag dock roat mig med att läsa bibeln. Precis i början av gamla testamentet kan man läsa mycket intressant, t.ex.:

"Men när Herren såg att människornas ondska var stor på jorden, och att deras hjärtans alla uppsåt och tankar beständigt voro allenast onda, då ångrade Herren att han hade gjort människorna på jorden, och han blev bedrövad i sitt hjärta. Och Herren sade: Människorna som jag skapade, vill jag utplåna från jorden, ja, både människor och fyrfotadjur och kräldjur och himmelens alla fåglar; ty jag ångrar att jag gjort dem."


Är inte Bibeln trevlig så säg...

Förresten, det är bra j*vla kallt nu, se själva:


Kommentarer
Postat av: MissEllie

Brrrr..... kallt e det här också hjärtat! Och jag är ändå inomhus! :P Puss

2008-12-29 @ 15:20:39
URL: http://missellie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0