Suck...

Ibland har man otur men också lite tur i oturen...
Dagen började bra, tvättade och pluggade på förmiddagen. Massor av matteföreläsningar på eftermiddagen och sen Capoeira på kvällen. Det var nu efter träningen som dagen tog en annorlunda vändning. När jag skulle cykla hem från träningen så bröt jag av nyckeln i mitt granitlås...argh! Cykeln är dessutom fastlåst i ett järnrör...vad göra?!

Ja ja, det var bara att utöka Capoeiran med en löprunda hem. Den gick bra :-) Väl hemma så letade jag på allt som kan tänkas behövas för att få nyckeln ur låset (jag har faktiskt en reservnyckel). Skruvmejslar, tänger, metallsåg...

Sen åter till brottsplatsen. Först testade jag med tången, inte en chans! Sen pillade jag lite med skruvmejslarna och sist metallsågen. Men att såga i ett härdat granitlås är dömt att misslyckas, vilket det också gjorde. Lätt uppgiven och nära på att ge upp, såg jag att jag järnröret jag låst fast cykeln i, endast satt fast med en liten bult med 10-ans mutter. Nice! Gick tillbaka till bilen och hämtade mitt miniset med spärrskaft och några fasta hylsor.

10 sekunder senare så är cykeln befriad från järnröret och jag kunde få hem cykeln. Sen återstår det att få loss låset från cykelramen, men det, det är en annan historia...

Kommentarer
Postat av: MissEllie

Det va ju skönt att du fick med dig cykeln hem ju... men det va dumt att bryta av nyckeln bara så där :P

Puss

2008-04-08 @ 13:58:45
URL: http://missellie.blogg.se
Postat av: Tobbe

Det är ju så när man inte kan hantera sin otroliga styrka :-P

2008-04-08 @ 16:49:12
URL: http://malandro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0