Mobiltelefoni

Idag fick jag min första räkning från Tele2, wohoo! Eller...är det något man verkligen ska vara glad över? Hur som helst så har jag inte haft någon koll på hur mycket jag ringer för. Det har jag fått nu. Räkningen är på 153kr. Direkt var jag tvungen att kolla andra abonnemang för att se om jag ligger bra till...och det gör jag :-) Tur det, för jag har 24 månaders bindningstid.

För den som undrar har jag Tele2 snackis med studentrabatt, vilket i mitt fall varken gör till eller från då jag ringer för mer än 69kr i månaden(ordinarie minimidebitering är 99kr). Måste säga att jag trodde jag skulle ringa för mindre, men det är fortfarande inte dyrt någonstans, då mobilen ersätter min hemtelefon(jag har ingen sådan). Fasta avgifter för en hemtelefon är hela 125kr/månad! Vet hut Telia!

Jag har i alla fall ringt i 268 minuter, skickat 122 SMS och 8 MMS samt surfat 1,5 MB. Kolla hur mycket du ringer för här!

Nu måste jag återgå till mitt liv och plugga diskret matematik, uppgiften i numerisk analys är så gott som klar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0