Matte

Matte är knäckande ibland...

Nedan följer binomialsatsen i två varianter. Vilken är rätt? Är båda rätt?(förmodligen) Jag satt rätt länge med en uppgift som använder sig utav denna sats. Jag fick det inte att bli rätt...dessutom har jag lite huvudvärk så min hjärna är inte på topp heller. Men trots det så gick räkneövningen bra idag, förutom detta problem då....morr!

image20

image21
Räkneövningen var annars rätt intressant idag, jag var den enda som var där. Så jag fick specialhjälp av läraren, som visade sig vara ingen mindre än Lars-Christer Böiers. Dvs han som har skrivit kursboken jag använder :-)

Tillägg: Jodå, båda formlerna är korrekta, och jag löste uppgiften(med viss hjälp av Emir...)

Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

Har alltid gillat matte. Vad pluggar du till?

2008-04-03 @ 00:02:15
URL: http://miljonresan.blogg.se
Postat av: Tobbe

Visst är matte kul :-)
Jag pluggar till civilingenjör i datateknik.

2008-04-03 @ 08:48:31
URL: http://malandro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0