Nytt upplägg

Tidigare hade jag tänkt köra en klassisk bantning genom att helt enkelt äta mindre och träna mer. Men det är inget bra kombo, man blir sååå trött, plus att mitt blodsocker åker berg-och-dalbana. Så nu funderar jag på om jag ska börja köra LCHF igen. Sist jag körde det så mådde jag riktigt bra. Ingen efter-maten-koma som man brukar få och minskat sötsug. Dessutom får folk som kör LCHF så sjukt bra viktnedgångar, utan att träna. Jag startade att banta i måndags och vågen visar fortfarande exakt samma vikt :( Nä, dags för LCHF igen!

Kommentarer
Postat av: Ass

Men vad händer här du börjar äta "normalt" igen? För inte vill du väl äta så hela livet? Jo vikten rusar upp igen. Jag tror mer på att genomlida att äta mindre (och träna mer) tills kroppen har vant sig vid det. För det kan man enklare fortsätta med.



Fast det är ju bara min teori och vad som funkat för mig :)

2012-01-07 @ 09:07:04
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Torbjörn

Äta mindre och träna mer fungerar inte för mig. Blodsockret åker berg- och dalbana, jag blir trött, irriterad osv. Jag testade denna metod ett halvår, jag gick ner i vikt, men samtidigt mådde jag inte så bra under tiden. Sen gäller samma sak här också, man går upp om man återgår till normalt ätande. Lchf är tänkt mer som en permanent lösning. När jag väl kommit ner till önskad vikt är tanken att sakta återinföra mer kolhydrater tills jag når jämvikt. Det ska bli spännande att se hur effektiv Lchf är :)

2012-01-07 @ 09:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0