Löpning och hemresa

Ikväll blev det en tur på löpbandet. Denna gång gick det bättre! 5km på 31 minuter och snitt 0.7% lutning :-) Nu gäller det bara att hålla igång så man inte tappar fart. Mitt mål är att ha tre pass i veckan, två korta och ett lite längre. Än så länge har det bara varit 1-2 pass i veckan...illa.
Jag måste också inhandla ett par ordentliga löpartights. Att springa i fillingar och lösa träningsbyxor kommer nog vara mindre skönt vid längre sträckor. Får se om jag orkar ta mig iväg till löplabbet i helgen och kolla lite.

Helgen var riktig trevlig! Jag flög som sagt upp i fredags. Planet var av mindre typ och med propellrar! Det tar enligt spec 30-35 personer. Flygplansintresserade kan notera att det var ett SAAB 340. Vi var fem personer plus flygvärdinnan, från Köpenhamn. Planet mellanlandade också i Linköping innan det fortsatte mot metropolen Örebro. Jag var dock den enda som fortsatte till Örebro. Lite lyxigt att åka ensam i planet, ja förutom flygvärdinnan då. Helgen bjöd på, förutom familjemys, ett releaseparty med Motherlode på O'learys i Örebro. Där fick jag träffa en del gamla jobbarkompisar från Mondi. Det var riktigt trevligt!
På måndagen satte jag av hemåt mot Malmö, vädret var sådär, det snöade en del så jag anade det värsta. Jag skulle ju göra ett byte i Mjölby till X2000 och tåget mot Mjölby var givetvis försenat. Som tur var, var också X2000-tåget det också. Resan gick bra när jag väl var på tåget. Jag var hemma strax efter 21.00 i ett snöfritt Malmö. Det är nu på våren man är glad att man bor i skåne :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0