Kommer jag över bron?

Det är bara att erkänna, jag kommer aldrig bli en bra löpare. Jag kan springa 5-10km sen går jag sönder. Är det inte foten så är det knäet eller som nu, hälsenan! Suck...
Jag var ute och sprang i tisdags, tror jag det var. Sprang 6km men fick ont i hälsenan redan efer 4km. Hur fan ska jag kunna springa 21km då? Vilade veckan ut och testade idag igen. Samma visa, fick ont vid 4km. Nu var jag dock lite smartare och slutade springa då. Så det gjorde inte lika ont. Läste lite på nätet och lösningen verkar vara omvända tåhävningar. Ska testa det och springa lite försiktigt. Hoppas det hjälper. Det vore ett stort nederlag att inte komma över den förbannade bron. Efter broloppet så kommer det nog inte bli så mycket mer löpning. Spinning är en bättre träningsform, har sällan haft besvär med det. Nackdelen att det inte finns några bra och billiga spinningställen nära mig. Jag får väl ta upp styrketräningen igen eller kanske Capoeiran.

Kommentarer
Postat av: Ass

Kanske du kan sätta en boll framför fötterna -Då löper i alla fall jag längre :)

2010-04-26 @ 14:17:52
URL: http://baktankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0