Illa illa

Nä,  nu är det dags att ta sig i kragen! Jag var ute och sprang ikväll och det gick verkligen dåligt. Nu har jag förvisso varit sjuk en vecka så det beror delvis på det, men även att jag unnat mig lite när jag varit sjuk. Dessutom så har jag nog unnat mig lite för mycket av det goda rent allmänt. Oftast skyller jag på att jag är värd god mat och dryck bara för att jag jobbat så mycket. Och det har jag förvisso gjort, men jag kan ju unna sig med en löprunda också :-)

Nä...så nu är det verkligen dags att göra om göra rätt, innan det blir för sent. Broloppet närmar sig med stormsteg. Jag har en fundering på om man skulle förlägga löprundorna till morgnarna istället. Upp vid 06.00 och springa 4-5km, duscha, äta frukost och sen till jobbet. Det går ett tåg vid 07.28 och ett vid 07.38, något av dessa två skulle man kunna ta då. Eftersom det blir en del övertid och just nu är det sjukt mycket att göra, så känns det bättre att ha tränat på morgonen så man 'slipper' tänka på det på kvällen. Dessutom ska förbränningen vara bättre på morgonen då kolhydratdepåerna är tömda. Jag ska nog testa morgonträning från och med nästa vecka. Min förhoppning är att köra fem dagar i veckan...vi får väl se hur det går.

Imorgon kväll tänkte jag ta en löprunda till. På torsdag kväll kommer jag ju sitta på tåget till Hallsberg hela kvällen så då blir det inget. Och på fredag har broder hotat en med löprunda på 11km...så då måste jag vara på topp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0