Inga rutor i sikte

Det går dåligt med mina magrutor. Vägde mig idag och jag har gått upp ca 3kg över sommaren. Är iofs inte förvånad då jag inte tränat något alls under sommaren, plus god mat och alkohol. Dessutom går träning inte så bra heller. Är ganska trött om kvällarna så det har fuskats en del med träningen. Är lite sugen på att skaffa träningskortFitness24Seven. De har öppningserbjudande nu, för 149kr/mån får man träna dygnet runt, dessutom får man träna de pass de har också, typ spinning! Fördelen med träningskortet är att jag kan träna när jag vill, istället för att ha de fasta tiderna på Capoeiran. Jag kommer iaf träna Capoeira fram till årsskiftet, sen får vi se.

Jag kör fortfarande Linux hemma, det funkar bra, förutom att jag saknar ett vettigt program för bildhantering. Nu håller jag på att migrera till Linux på jobbet också, fast där kommer jag köra Ubuntu istället för Arch. Mest för att jag vill slippa pilla för mycket. Ubuntu kräver mindre konfigurering än Arch, men å andra sidan ger Arch mig mer erfarenhet vilket är bra.

Det gick bra med produktionssättningen av sms-systemet på jobbet i fredags, det var lite svettigt precis när vi la ut det, men de buggar som uppstod var lätta att fixa. Så nu rullar systemet på bra :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0