Krönika 2009

Ja jag vet, jag är alldeles för dålig på att blogga. Men här kommer i alla fall en kort resumé av 2009. Året började både bra och dåligt. Jag blev färdig civilingenjör i februari! Tyvärr var dock arbetsmarknaden inte så värst glad. Efter ett par svettiga månader lyckades jag ändå få jobb på Smartrefill i Helsingborg, där jag nu är fast anställd. Jag trivs oförskämt bra och jobbar just nu nog lite för mycket.

Under våren inhandlades min nya mobil Nokia E71, som jag fortfarande har kvar och trivs med. Dock så börjar skärmen kännas ganska liten då jag surfar en del på telefonen. Under sensommaren gick jag över till Linux. Det har fungerat bra, men jag har fortfarande mycket kvar att lära. Samtidigt är jag fortfarande beroende lite grann av Windows, eftersom jag skaffat mig en iPod samt att min scanner inte fungerar i Linux.

Under sommaren hände inte så jättemycket eftersom jag precis börjat jobba. Men det hände lite i alla fall! Jag och Eleonore flyttade ihop! Vi åkte också på en weekend till London över midsommar.

Det har blivit en del utlandsresor under året, korta förvisso, men mycket trevliga. I maj vann Eleonore biljetter till världspremiären av Änglar och Demoner i Rom! Det blev en mycket trevlig resa! Nu i vinter åkte jag och Eleonore med våra föräldrar till Prag på julmarknad. Det blev en välbehövlig paus i julstressen.

Sen blev jag 30 år i år också...känns helt ok. Tyvärr blev det inga rutor till 30-årsdagen. Men skam den som ger sig, jag siktar in mig på broloppet i sommar. Får se om vårens träning bär med sig några rutor. Lär ju bli en del löpträning.

Ja, 2009 har varit ett bra år! Och ärligt talat så tror jag 2010 blir rätt bra också :-)

Väl mött i det nya decenniet!

Kommentarer
Postat av: Ass

Du verkar ha glömt skriva om vårt Malmöbesök ;)

2009-12-31 @ 00:42:28
URL: http://baktankar.blogspot.com/
Postat av: Torbjörn

Javisst ja! En oförglömlig klassiker :-) Åka taxi 400 meter är coolt ;-)

2009-12-31 @ 13:19:16
URL: http://malandro.blogg.se/
Postat av: Ass

Det var minst 600! :P

2010-01-01 @ 14:44:08
URL: http://baktankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0