Back @ work

Ja, det är väl dags att uppdatera bloggen lite. Har blivit väldigt slö på att uppdatera den, den senaste tiden. Jag skyller på sommaren :-) Sen jag bloggade sist har jag nu fått min skärm! Den är riktigt läcker. Riktigt fin bild. Vi har också köpt en trådlös router, så nu är även Eleonore uppkopplad. I övrigt så är det mest vardagslunk. Jag är tillbaka på jobbet sen i måndags. Hade hoppats på att lite folk skulle komma tillbaka från semestern, men icke. Så denna vecka har jag varit själv på jobbet. Rätt tråkigt, men ändå rätt skönt. Förhoppningsvis droppar det in lite folk nästa vecka.

Jag är även fått ett återuppväckt intresse för linux igen. Så jag har installerat en distribution som heter Arch Linux. Det är inte den lättaste att börja med, men den tilltalar mig ändå. Den är väldigt enkel, men samtidigt komplicerad. Man får ett väldigt avskalat operativsystem, där man lägger till den man vill ha allt eftersom. Dvs, från början har man inte ens en fönsterhanterare, det får man installera själv. Tyvärr tar det en jäkla tid att lära sig ett nytt operativsystem, men det är roligt samtidigt. Får se hur länge man håller intresset uppe. Nästa dator får nog bli en Mac. Frågan är egentligen om det ska vara en bärbar eller en stationär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0