Semestern som försvann

Igår kom man hem från en veckas välbehövlig semester. Vädergudarna har verkligen varit på gott humör så vädret har varit strålande! Veckan började hemma hos min ömma mor och far. Väl där mekade jag med bilen och besökte vänner och syskon. Fick en del gjort med bilen vilket känns bra. Jag har fixat oljeläckage, bytt kupéfilter samt besiktigat och tvättat den. Nu återstår det bara att fixa ACn som har lagt av (läs, läcker köldmedie). Blir nog en dyr historia....huga!

Det har solats och badats en del i veckan. I torsdags var jag till unden med två av mina bröder och deras familj och solade å badade. På fredagen åkte jag ner mot Mellbystrand där Ellie väntade på mig hos sina föräldrar. Även där badades och solades det på lördagen. Måste säga att västkusten slår unden med hästlängder...men det var väl väntat :-) Att bo nära havet är inte helt fel faktiskt...kan vara så att man bosätter sig nära havet när man väl blivit rik och berömd ;-)

Har även börjat läsa en bok så här mitt i sommaren, sällan jag läser, läser så saaaaakta...Den heter i alla fall, Styckmordet i Halmstad. Boken är skriven av pappan till en grabb i 20-års åldern som blev styckmördad i Halmstad 2002. Boken är intressant, men samtidigt mycket tragiskt. Det måste verkligen vara hemskt att förlora någon på det viset.

En å annan öl slank ner i veckan som var...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0