Bilmek

Idag har man varit duktig, jag har nämligen fixat oljeläckaget på bilen! Ok ok...viss hjälp kan jag ha fått från min käre storebroder :-) Hur som helst, så var det relativt enkelt. Det var ett standard SAAB-fel. Läckage i vevaxeltätningen. Så nu ska den förhoppningsvis inte dra så mycket olja, å sen blir besiktningen glada också. De hade lite synpunkter på det vid förra besiktningen...förstår inte det alls. Det är jättebra att det läcker, då rostar inte underredet och naturen får en dos olja. Kretsloppet är slutet ;-)

Nu återstår bara lite småfix, väntar på BIVA ska ringa upp mig så jag kan kolla om de har skyddet som ska sitta för vevaxeln. Den är lite småtrasig, så det vore trevligt att få dit en hel.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0