Vår!

Nu i torsdags och fredags har vi haft ett underbart vårväder här i Skåne. Det är nu man gillar att man bor i skåne. Det har varit mellan 10 och 15 grader! Då får man passa på att lyxa lite. I torsdags var jag och Eleonore på La Casita och åt gott. Rekommenderas! Och i fredags var jag och ett gäng från flygprestanda på lilla torgs uteservering och åt mat och drack öl. Riktigt trevligt! Fick även träffa en gammal klasskamrat från gymnasiet, Nina, som fått jobb på flygprestanda. Jag tror det var 12 år sen jag senast såg henne(!)

Idag har det varit 'lugnt', ja, jag har inte gjort många knop, men jag blev sittandes ett par timmar med jobbdatorn. Jag hade nämligen tänkt installera Arch Linux på jobbdatorn. Tyvärr så strulade det en massa pga. av en felaktig installationsimage...typiskt. Men när väl det var löst så gick det bättre. Så nu har jag även Arch på jobbdatorn. Allt är dock inte färdigkonfigurerat ännu, men det kommer. Arch är inte den absolut enklaste disten, men väldigt lärorik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0