Förkylt!

Typiskt! Precis när man kommit igång med träningen går man och blir förkyld. Attans! Men men, får hoppas att det går över snart. Nu är jag mest trött och snorig. Jag måste verkligen komma igång ordentligt och springa om jag ska lyckas ta mig över öresundsbron i sommar.

Jag har alltid varit trött på att jag har haft slöa köksknivar. Man har köpt dyra (lagom dyra i alla fall) knivar och man har köpt diverse tillbehör för att slipa dem. Senaste var en knivslip från OBH Nordica som jag fick av mina ömma föräldrar i julklapp. Den var faktiskt den bästa slipen hittills, men jag var fortfarande inte nöjd. Efter ha googlat runt halva nätet fastnade jag för något som heter Spyderco Sharpmaker. En sats slipstenar som skulle vara bra. Tyvärr fanns det dåligt med återförsäljare i Sverige och fanns det så var de dyra. Så då kikade jag på USA. Där hittade jag den för drygt 500kr inkl. frakt. Helt ok, med tanke på att den kostar nästan 800kr plus frakt i sverige. Sagt och gjort så beställde jag den. Leveransen var blixtsnabb! Jag beställde på torsdagskvällen och fick paketet på onsdagen veckan därpå. Efter att ha testat den kan jag bara säga, wow! Nu är mina knivar så där farligt vassa, samtidigt verkar det inte finnas någon hejd på hur vassa man kan få dom. Äntligen!

I övrigt har min vän Samuel väckt min gamla techno-trance sida. Så just nu är min nya favvolåt: Artillery med Infected Mushroom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0