Tankar från hotellet

Sitter på hotellet i Grekland och slår ihjäl lite tid innan bussen kommer och hämtar oss kl 19.00. Massor av tid tills dess...suck. Greklandsvistelsen har varit jäkligt skön, förutom att jag lyckades bli förkyld de sista dagarna, förmodligen av ACn. Ja, ja, det är inte så farligt, hoppas på att det går över snart.
Vi har inte gjort mycket på resan, mest solat och badat, vilket iofs var tanken. Vi hann dock med en tripp till storstan' på Kalymnos, Pothia, och grannön Telendos.
Jag har hunnit med att avverka två böcker, Milda makter av Arto Paassilinna och Big Bang av Simon Singh. Den första handlar om kranföraren Briger Ryynänen som vikarierar för en gud, då riktiga gud är behov av semester. Rätt kul läsning! Den andra handlar om universums uppkomst. Mycket intressant bok! Den kittlar mitt dolda forskarbehov. För faktiskt så har jag känt ända sen jag tog examen från LTH att jag gärna velat fortsätta plugga. Så kul var det! Jag vet dock inte inom vad jag vill forska. Matematik och fysik är roligt, men jag känner att mina kunskaper är lite halvkassa i dessa ämnen, iaf för att kunna forska i dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0