Fortsatta kaloriberäkningar

Det går bra med kaloriberäkningarna! Jag upptäckte en sak till frukosten idag. Bröd! Det är livsfarligt! Jag åt en sub(Äntligen Subs, jättegott bröd) i morse med majonnäs och ägg på ena och korv på den andra, å så smör förstås :-) Frukosten hamnade på 525 kalorier! Å då var det bara en stackars sub...Nä, ska man bli mätt på frukosten är det gröt som gäller! Visst det är mycket kalorier i gröt också(i min portion ca 300kcal), men det mättar bra mycket bättre.

Så jag tänkte ge lite tips för den som vill gå ner i vikt. Undvik bröd(vet inte hur mycket kalorier det är i mörkt bröd, det kanske är ok). Skippa godis, alkohol och efterrätter. Ta en ordentlig portion mat, ta inte om, man äter oftast för mycket då. Blir du hungrig, ta en banan eller ett äpple eller dylikt. Kaffe är ok, så länge man dricker det utan för fet mjölk, typ baristamjölk. Potatis är det tydligen inte så mycket kalorier i jämfört med pasta, så jag ska ev. äta mer potatis. Pasta är inte så jättefarligt, kaloriinnehållet som står på förpackningen är i okokt form. I kokt form väger pasta mer än dubbelt! Avokado är gott och fett och innehåller färre kalorier/100g än vitt bröd!

Jag har fuskvägt mig under veckan och kan väl säga att det ser bra ut :-) Men det är fortfarande många kilon kvar...

Kommentarer
Postat av: MissEllie

Heja Heja Heja! Mindre bröd åt folket :) och mer avolkado! Gott!

2009-01-10 @ 11:57:03
URL: http://missellie.blogg.se/
Postat av: Linnéa

duktigt! själv har jag som löfte att bli fet 2009 istället. känns mycket enklare!

Lite andra tips: Bulgur har mycket färre kalorier än ris. Chokladpudding har lågt energiinnehåll om man får chokladcravings. Soppor är gott och värmande och oftast VÄLDIGT kalorisnålt. riskakor med keso är ett gott mellanmål som är kalorisnålt.

2009-01-10 @ 16:33:57
URL: http://www.lillafroken.blogspot.com
Postat av: Tobbe

Kanon Linnéa! Tack för tipsen, speciellt chokladpuddingen :-)

2009-01-10 @ 17:20:17
URL: http://malandro.blogg.se/
Postat av: Björne

skulle dok vilja påstå att riskakor är något av djävulens påfund. processas vit risstärkelse? med smakämnen? nja kör med knäckebröd istället :)

2009-01-12 @ 01:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0