Trevlig helg

Det har varit en mycket trevlig helg! Jag hade besök av tre mycket trevliga vänner från närketrakten, Magnus, Fredrik och Astrid. De kom likt en tsunami i fredags och åkte idag. Alldeles för kort tid för att bara umgås en helg. De hade med presenter till mig för att fira min civilingenjörsexamen, hjortstek och älgfilé! Inte illa. Man tackar så mycket! De hade även med kalvfärs som vi gjorde en god moussaka på. Dessa killar kan både mat och kött :-)
Fredagen blev lite hårdare än vad vi tänkt, men lyckad ändå. Detta ledde ofrånkomligt till att vi var lite sega på lördagen. Men sent omsider kom vi ut på en promenad och tittade lite i Malmö. Man måste ju visa dem storstan!
På kvällen var vi lite segstartade men kom igång framåt elva-tolv. Då drog vi till Pickwick och grundade för att sen glida in på Swing Inn. Även denna gången var det riktigt kul. Skönt ställe :-) Som en favorit i repris avslutade vi kvällen utanför Orvars korvar med en 150g hamburgare med räksallad, á la Magnus. Mums!
Idag åkte de hemåt, Magnus och Fredrik har ju hyfsat "nära" hem, bara ca 5 timmar. Stackars Astrid ska ta sig till Larvik i Norge. En resa på ca 8-9 timmar. Lycka till Astrid!

Kommentarer
Postat av: Ass

Tur att jag tycker om att åka bil :) Hade tunga fötter efter alla helgens promenader :P så det gick ganska snabbt ändå att ta sig hem.



Skoj helg! Nästa gång tar vi en tur i Örebro tycker jag! :)

2009-03-02 @ 09:59:01
URL: http://baktankar.blogspot.com
Postat av: Torbjörn

Promenader? Allt var ju så nära, så vi gick ju inte så långt ;-)

2009-03-02 @ 10:01:04
URL: http://malandro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0