(Tr)ams!

Idag var jag hos arbetsförmedlingen. Vi var ca 9-10 personer i ett rum och diskuterade hur vill skulle få jobb. Det var de sämst spenderade 1,5 timmar jag någonsin varit med om! Jag var tvungen att stålsätta mig för att inte vilja går ur rummet och aldrig mer komma tillbaka. Människan på AMS pratade till oss som om vi vore barn. Jag fick t.ex. lära mig att; för att få jobb måste man gå på intervju, för att gå på intervju måste man söka jobb, för att söka jobb måste man hitta jobb. No shit Sherlock! Och om man inte hittar jobb kan man inte få jobb...nähä! Det var så dumt att jag nästan trodde att jag skulle avlida. Om det är så att vi inte lyckas få ett jobb så är det något fel på vårat jobbsökande. Inte det att vi är i en finanskris där ingen vill anställa, nä nä, det är förstås oss det är fel på. Tack AMS, lägg skulden på oss. Mot slutet frågade hon om det var någon som hade någon sista fråga. Jag var grymt sugen på att säga typ; "Så, ni kan alltså inte hjälpa mig att få jobb?". Summa summarum, jobb, det skaffar jag bäst själv.

Kommentarer
Postat av: Fru Siljesvärd

ååå jag lider med dig. de behandlar alla osm de kom direkt från dagis. och sen säger de att det är rinligt att söka jobb som ligger typ 3 timmar bort enkel väg och även i hela landet. då kan de ju själva jobba på typ mcdonalds i karlshamn och pendla och se hur kul det är.

2009-03-05 @ 13:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0