AEA...

Idag har jag varit duktig och anmält mig som blodgivare. Jag var förbi UMAS och lämnade lite blodprover. Om 6 veckor får jag första kallelsen, om de gillar mitt blod vill säga ;-) Jag är inte speciellt förtjust i sprutor, så att lämna blod är lite terapi för mig. Sen gör man en god gärning också, och det är ju inte helt fel.

Annars så är jag rätt sur på AEA. Givetvis måste min ansökan kompletteras. Anledningen är att det finns motstridiga uppgifter. Enligt arbetsgivarintyget jag har, så står det att jag jobbat heltid, men tiderna som är specade är inte heltidstider, eftersom det var ett skiftjobb. Enligt AEA ska det stå 176 timmar varje månad, för det är heltid. Så nu måste jag kontakta min gamla arbetsgivare igen och försöka få ett intyg igen, så jag kan få pengar nån jävla gång det här året! Jag börjar bli trött på att leva på luft...suck!

I brevet jag fick från AEA står det hur jag kan kontakta min handläggare:
"Du kan även ringa mig direkt. Mitt telefonnummer och mina telefontider hittar du längre ner i brevet."
Ja, där ser jag dina telefontider, men inget jävla nummer, kan ni inte göra rätt nån gång AEA? Nu är jag alltså hänvisad till växlen där jag kommer få sitta i kö å vänta å bli bortkopplad, nerkopplad å fan å hans moster!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0