(Tr)ams

Igår kväll tänkte jag att jag skulle gå upp tidigt idag (typ 07.00), ta en promenad, bli lite pigg och handla mjölk till morgonkaffet. Låter ju trevligt. Men nä, jag la mig alldeles för sent. Gick upp vid 09.00. Halvt yrvaken började jag göra fukost (gröt). Tyvärr så blev den lugna starten på dagen kortvarig. 09.20 piper min mobil om att jag visst har ett möte på arbetsförmdelingen kl 09.30. Basinfo för nyanmälda. Fort som f*n slänger jag på mig kläder, tar gröten av spisen och cyklar iväg mot ams. Väl framme, 09.33, står det några och väntar utanför lokalen. Nice! Jag är i tid. Men...det händer inget. Det visar sig att det är felbokat...weee! Gud vad kul! (Tänk om jag gått upp tidigt och tagit en promenad, då hade jag fått äta frukost i lugn och ro och sluppit stressa) Vi pratar med någon där och bokar om tiden. Jag pratar med henne om vad det här infomötet handlar om. Hon säger att det mest är saker jag redan känner till. Jag frågar även henne om CV-granskningen de har på torsdagar. Även här får hon det att låta som att det vore ointressant för mig att gå på. Mitt intryck är att ams har få resurser för att hjälpa arbetslösa högutbildade att hitta jobb. Vi behöver kanske en ny arbetsfömedling? För akademiker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0