Ledig på obestämd tid

Idag ökade jag på arbetslöshetsstatistiken (vilket krångligt ord), jag anmälde mig nämligen till arbetsförmedlingen. Tyvärr kom ju finanskrisen lagom till att jag tog examen vilket gjorde att Tactel inte kunde anställa någon. Känns tråkigt eftersom det verkar vara en riktigt bra arbetsgivare. Jag har dock stora förhoppningar jobb inom en snar framtid. IT-branschen är nog en av de bättre branscherna att befinna sig i just nu jämfört med IT-kraschen strax efter millenieskiftet.

På ett sätt ska det bli ganska skönt med lite "ledighet". Dels för att man pluggat ganska mycket och dels för att jag har lite projekt hemma som jag kan göra om dagarna. Först ut tänkte jag implementera krypteringsalgoritmen Trivium i Java. Sen finns det massor av andra saker att göra, t.ex. öka på mina rostiga kunskaper i C/C++, lära mig C#, vidareutveckla SMS-krypteringsprogrammet osv. Sen så tränar jag tre gånger i veckan samt är med i styrelsen för träningen. Så...jag har inga problem att hålla mig sysselsatt.

Imorgon ska jag på hårdrockskonsert! Edguy kommer till Malmö. Hård tysk metal! Tyvärr kommer jag få gå själv dit eftersom min vapendragare Sanna bangade ur. Men men, jag är omgiven av hårdrockare på konserten, så jag är i gott sällskap :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0