Var det bättre förr?

Jag har "märkt", eller snarare insett att jag återupptar saker man gjorde förr. T. ex. så rakar jag mig med enbladshyvel och tillhörande rakborste och tvål, något som skulle kunna vara från 60-70-talet. Det tar lite längre tid än en Mach3 men resultatet blir bättre och det är samtidigt mycket billigare.

Jag använder gjutjärnspanna för att jag tröttnat på alla teflon- och titanpannor som inte håller tillräckligt länge. Beläggningen slits och sen blir den kass! Nu har förvisso inte min gjutjärnspanna varit speciellt bra heller på sistone. Så jag sökte lite på nätet och upptäckte att jag tydligen lyckats bli av med den inbrända oljan. Kanske för att gjutjärnspannor inte ska stå i vatten, något som jag gjort ett par gånger, aj aj! Men nu vet jag hur jag ska göra för att få den bra igen :-) Info finns på skeppshults hemsida.

Undrar on det finns fler saker från förr som är bättre än dagens lösningar...?

Kommentarer
Postat av: Martin

Tja, vi har ju alltid från whiskey, vin & öl ;)

2008-11-04 @ 07:43:52
URL: http://stouter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0