Vista baby!

Jahapp, då kör man Vista numera. Efter ett visst krångel igår natt så kom det till slut in. Jag gick och la mig vid 02.30...fast då började jag strax innan 00.00, så så länge höll jag inte på. Jag kunde först inte installera det eftersom installationsprogrammet hela tiden gav mig meddelandet: "Det gick inte att hitta någon systemvolym som uppfyller installationskraven". Yeah right...så lösningen var att koppla loss mina andra två hårddiskar så att det bara var en ensam kvar, då funkade det.

Första intrycket är bra, Vista ger ett polerat och snyggt intryck. Det är bra respons i systemet, men å andra sidan är min dator inte speciellt slö heller. 2GB minne är nog att rekommendera, eftersom den äter upp ca 700-800MB utan några större program igång. Jag är lite sugen på att köpa till 2GB så jag får 4GB, men jag tror inte det ger någon prestandaförbättring, det är mest för att interminne är så pass billigt idag :-)

En annan trevlig sak som hänt idag är att jag fixat exjobb! I min bransch är det iofs inte några större problem att hitta vare sig exjobb eller jobb, men ändå. Det här exjobbet känns riktigt kul, samt att företaget känns bra. Vill inte säga för mycket men det involverar kryptering och mobiltelefoner. Lagom nördigt va? :-)

Kommentarer
Postat av: MissEllie

Grattis älskling :)

2008-03-11 @ 13:15:55
URL: http://missellie.blogg.se
Postat av: Sara

Nördiga exjobb är bra!! Grattis! Skönt att ha det klart så tidigt eller hur? Börjar ni i höst? Ha det bra!

2008-03-11 @ 13:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0