Dags för ny rakhyvel?

Jag är grymt sugen på en ny rakhyvel, men inte vilken som helst. Ingen Mach3, ingen Wilkinson utan en Merkur. Enligt de omdömen jag läst på gents.se om den verkar de flesta vara riktigt nöjdaimage16. Bladen till min Mach3 är så jäkla dyra! Och deras nya system, Gillette Fusion har ännu dyrare blad! Bladen till den här är mycket billigare och räcker tydligen längre. Enda nackdelen vad jag har förstått är man får vara lite försiktig när man rakar sig. Det här en s.k. "safety razor", d.v.s. den använder sådana där klassiska rakblad, om ni förstår vad jag menar. Tänkte beställa den snart, den kostar endast 295:- Funderar på om man skulle beställa ett alunstift samtidigt...kan kanske behövas :-)

Idag har jag officiellt skaffat exjobb, jag och Emir skrev på papprena idag. Den förste september börjar vi. Än så länge finns ingen frågeställning definierad, eller ens ett färdigt exjobb. Vi vet ungefär vad vi ska göra, men det ska avgränsas och specas ordentligt först. Det kommer handla om SMS-kryptering och utföras hos Tactel. Det ska bli riktigt kul och Emir och jag är riktigt peppade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0