Systembolaget, billigt eller dyrt?

Var med min jobbarkompis idag till systemet, mest för umgängets skull tänkte jag först. Men han har alldeles för dåligt inflytande på mig så jag blev "tvungen" att köpa ett par öl. Tre närmare bestämt. Det var ju inte de billigaste ölen heller som jag köpte. En Maredsous 6 blonde, en Brewdog Punk IPA och en Goldings Summer Ale. Summa summarum  54,80kr. Dyrt eller billigt? Jag tycker inte det är så farligt, jämfört med en stor stark på lilla torg i Malmö för 60kr. Då får du ingen "fin-öl" heller. Hursomhelst så kom jag på den goda idén att istället för att beräkna YPK, Yrsel Per Krona, som är så populärt, borde man istället beräkna NPK, Njutning Per Krona. Vi tänkte tipsa sidan iglaset.se om detta. En rätt schysst sida, den får ni gå in och kika på!

Kommentarer
Postat av: Lasseg

Haha! Grymt ju! NPK, det borde vi kunna fixa ju! Jag ska snacka med kodarna på iglaset.

2008-08-08 @ 18:32:40
URL: http://www.iglaset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0