Helgen som varit

I helgen fick jag besök av två vänner från Örebro, vi hade länge pratat om att de skulle kommer ner och hälsa på mig, och nu blev det äntligen av. Samtidigt som det hälsade på mig tog de även en tur till Tyskland för att bunkra lite alkohol till ett bröllop. Jag la med en liten beställning på en stycken Finsbury Gin och en Glenfiddich Caoran reserve 12 years...

De kom förbi på fredagen varvid vi gick ut och åt lite god husmanskost innan vi senare tog en pubrunda i stan. Det blev Pickwicks -> Paddys -> Lilla torg -> Pickwicks -> Orvars korvar :-) Mycket trevlig och lugn kväll.

lördagen drog de vidare ner genom Danmark till Bordershop i Puttgarden. Under tiden som de bilade neråt passade jag på att hälsa på fröken Ellie i Lund. Vid 21.00 kom de tillbaka med en bil sprängfylld med alkohol. Vi korkade upp en Captain Morgan och blandade oss en grogg. Ett par groggar och ett par öl senare drog vi ut i natten för att besöka Swing Inn. Det visade vara ett bra val av nattklubb, det var mycket trevligt och mycket folk. Vid 04.00 stängde klubben och vi begav oss till Orvars korvar och beställde oss varsin hamburgare med ost och räksallad. Gott med nattamat! Sen var det dags att krypa hemåt även om vi var lite sugna på att fortsätta festa... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0