Tobbe summerar det gångna året

2008 började i en våningssäng någonstans i markbacken, Örebro. Sedan har följande hänt under året i någonsånär kronologisk ordning:

Januari
- Blev med i styrelsen för Estilo Faixa.

Februari

- Jag började blogga.

Mars
- Freak Kitchen konsert i Linköping.
- Bomb(fast det var ingen) utanför mitt fönster, se Sydsvenskan.
- Exjobb på Tactel fixat.
- Började köra Vista på hemdatorn.

April
- Började raka mig med enbladsrakhyvel :-)
- Graderade mig till gult avancerat bälte i Capoeira.
- Samba/Capoeira-uppvisning  i Malmö på Arena 305.

Maj
- Skrev mina sista tentor...ever! ...och blev godkänd på alla också.
- Träffade fam Holmberg för första gången.

Juni
- Samba/Capoeira-show hos en kille som tog studenten.
- Var med i karnevalen i Trelleborg.
- Cyklade till Smygehuk från Malmö, fram och tillbaka.
- Cyklade vätternrundan på 15 timmar och 52 minuter!
- Firade midsommar i tivedsskogarna.
- Började jobba på Flygprestanda.

Juli
- Bror och jag fixade oljeläckaget på min bil.
- Magnus och Fredrik var och hälsade på mig i Malmö.

Augusti
- Samba/Capoeira-uppvisning på Malmöfestivalen.
- Mondo Cane(Faith No More-sångaren) konsert i Malmö.
- Åkte till USA med Eleonore, Chicago och New York!
- Slutade jobba på Flygprestanda.

September
- Exjobbet började på Tactel.
- Vi fick nya lokaler till Capoeiraträningen.
- Var på vinprovning i Danmark med Tactel.

Oktober
- Köpte görfin rock på H&M.
- Såg 500-showen med komikerna Anders och Johan i Lund.
- Sophie Zelmani-konsert i Malmö.
- Var med i en programmeringstävling för första gången. Kom inte sist ;-)

November
- Fyllde 29 år...
- Samba/Capoeira-uppvisning på Chokladfabriken i Malmö.
- Min kära vän och vice värd Bertil gick bort.
- Samba/Capoeira-uppvisning på backanatten i Malmö.

December
- Träffade Hans Lindström och Tony och Maria Cronstam i verkligheten.
- Opponerade på ett exjobb. Ett steg närmare examen.
- Min och Emirs implementation av Grain kom med i Bouncy Castle.


Med hjälp av blogg, mail och mitt senila minne är detta ungefär vad jag kommer ihåg av 2008. 2009 kommer bli mycket intressant kan jag säga...väl mött nästa år!

Värnhemstorget 2009

Kommentarer
Postat av: Martin

Fick inte Flygprestanda vara med på din års-lista? :)

2008-12-31 @ 15:51:36
URL: http://stouter.wordpress.com/
Postat av: Tobbe

Vicken miss! Hade helt missat websystemet :-)

2008-12-31 @ 15:55:33
URL: http://malandro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0