Hemma från USA!

Då var man hemma igen efter en hel vecka i USA! Det var varit grymt häftigt! Äntligen har man fått uppleva en "riktig" storstad. Chicago var väldigt fint och rent och folket var trevligt. New York var skitigare och folket lite mindre vänliga, men inte otrevliga på något sätt. Annars tycker jag amerikanarna är trevligare än vi svenskar. Speciellt i serviceyrkena, men det beror nog delvis på att de får dricks beroende på hur bra service de ger. Något som jag faktiskt tycker vi borde ta efter här hemma i Sverige.
Vi var och åt på Mortons Steak house i Chicago. Lite finare, lite dyrare resturant än vanligt, men extremt trevlig personal. Åker jag tillbaka till Chicago lär jag gå dit igen. Rekommenderas varmt!

Kort sammanfattat om USA:
- De kan inte koka kaffe, blaskigt är bara förnamnet. Starbucks är dock bra.
- Budweiser är vatten med ölsmak, blask! Samuel Adams smakar bättre.
- De kan inte salta på maten.
- De gillar STORA bilar och kör mestadels amerikanska märken.
- Stora städer och höga byggnader är häftigt.
- B&H photo är en sjukt stor och häftig elektronikaffär i New York.
- Man ska inte köra bil i New York. Trafikstockning mest hela tiden.
- Gula taxibilar finns överallt i New York.
- Brandkårs-, polisbils-, och ambulanssirener hörs mest hela tiden i New York.
- Affärer som har öppet 24/7 är trevligt.
- Matportionerna är oftast stora och fettdrypande, gott!

Times Square - New York


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0