Träning och rakning

Igår så skulle vi ha akrobatikträning för sista gången i dammfriskolan, men vädret var så fint så vi bestämde oss för att träna utomhus. Det blev tallriken i pildammsparken. Vädret var kanon och det var mycket trevligt att träna utomhus och visa upp oss :-)

Idag så hade vi träning i Rosengårds sporthall, eftersom sofielundsskolan stänger sin gympasal för sommaren(!) Dock så blev det både första och sista gången vi var där då det var felbokat och vi får byta lokal igen. Nu ska vi istället vara vid Kulladals sporthall, och det kanske är bäst så ;-)

Idag var det även dags för en rakning :-) Det är skitkul att raka sig, den här gången vågade jag lite försiktigt raka mig mothårs, shit vad lent det blev. Inte helt hundra, men riktigt bra! Och inga skärsår. Det gäller att vara noga och ha respekt för hyveln. Ska använda upp allt lödder jag har hemma, sen lär jag införskaffa en riktig borste samt tvål!
Sen är jag sugen på att testa de blad som jag köpte till hyveln. Featherblad, som enligt utsago ska vara "ninja assassin sharp". Men jag måste blir säkrare först...var sak har sin tid.

image30

Kommentarer
Postat av: Linnéa

haha du är så rolig som är så engagerad i en rakhyvel..:)

2008-04-29 @ 01:04:09
Postat av: Tobbe

Äsch du är bara avundsjuk för att du inte har skäggväxt... ;-)

2008-04-29 @ 07:29:54
URL: http://malandro.blogg.se
Postat av: MissEllie

lent och ingen scarface tycker jag e bra :) Du e duktig du älskling pussar

2008-04-29 @ 11:05:46
URL: http://missellie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0